Het ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport heeft de VGVZ gevraagd de communicatiestrategie te ontwikkelen die gaat helpen om de 35 miljoen voor geestelijke verzorging thuis ook daadwerkelijk dáár te krijgen. Wij hebben 1 april een offerte ingeleverd en die is geaccepteerd! We gaan meteen aan de slag, want de deadline is 31 augustus. Maar bovenal willen we zo snel mogelijk de bekendheid van geestelijke verzorging vergroten. Daarvoor is het nodig dat andere zorgverleners en burgers weten wat geestelijke verzorging is, waarom het van toegevoegde waarde is én waar het te vinden is. Beleidsmedewerker Communicatie en PR Francine Wildenborg trekt de kar en wordt ondersteund door directeur Robert Koorneef en projectmedewerker Charlotte Molenaar (en voorzitter van de werkveldraad eerste lijn). Als extern adviseur is Willem Jan Meerding betrokken. Hij was een van de auteurs van het Zorgvuldig Advies-rapport dat op 8 oktober de brief van minister Hugo de Jonge ondersteunde: “een inventariserend onderzoek naar de huidige situatie omtrent bereikbaarheid en financiering”.
Oproep!! We verzamelen graag de best practices m.b.t. communicatie richting andere zorgverleners (zoals huisartsen), bestuurders van ziekenhuizen/zorginstellingen, gemeenten/wijkteams en burgers. Deel die met ons via fwildenborg@vgvz.nl!